Portfolioproject

Jeroen Fidder (Zeg. tekst en concept)

Heinen Delfts Blauw

Teksten voor de nieuwe website

Over dit project

Ik schreef de teksten voor de nieuwe website/webshop van Heinen Delfts Blauw. Met als basis de strategie en het marketingplan, ontwikkeld door Wendy Kroes-Doorn (MOM! Marketing & Consultancy). En op basis van gesprekken met eigenaar Jorrit Heinen, zijn vader Jaap Heinen (grondlegger van het bedrijf) en met nog zes sleutelfiguren binnen Heinen Delfts Blauw.

Heinen Delfts Blauw is één van de bekendste producenten van Delfts blauw aardewerk. Een maakbedrijf dat het eeuwenoude ambacht springlevend houdt. Met respect voor de eeuwenoude traditie zoekt Heinen Delfts Blauw naar nieuwe wegen en naar vernieuwing. Bij Heinen Delfts Blauw werken de beste Delfts blauw ontwerpers, plateelschilders en keramisch-technici van Nederland. Ook werkt het bedrijf samen met Nederlandse ontwerpers van naam en faam. Samen geven ze invulling aan de missie: creating new traditions.

Heinen Delfts Blauw heeft 12 vestigingen: 10 winkels (Amsterdam, Delft, Curaçao), een hoofdkantoor in Putten en een volledig eigen fabriek in China. In de ateliers in Delft en Putten maken ze handbeschilderd Delfts blauw. In de eigen fabriek in China maken ze Delfts blauwe producten met een optimale prijs-kwaliteitverhouding. In totaal telt Heinen Delfts Blauw circa 75 medewerkers.

Terug naar de profielpagina van Jeroen